Producatorul auto japonez Toyota dezvaluie treptat secretele unei noi masini cu celule cu hidrogen – modelul Mirai 2021. Daca designul predecesorului noului model a fost comparat cu Toyota Prius, acum el este asociat cu Lexus.
Noul Mirai 2021 este foarte luxos
Masina a devenit mai lunga (lungimea totala de aproape 5 metri), raza de actiune a fost crescuta cu 30 la suta, iar buteliile sale au un volum de 122.4 litri, adica aproximativ 5 kilograme de hidrogen. Interiorul arata, de asemenea, extrem de rafinat – materiale de finisare scumpe, boxe JBL, un sistem multimedia cu un display de 12,3 inci, etc.
Sub capota se afla acelasi sistem de propulsie Toyota Fuel Cell care, potrivit producatorului, combina avantajele pilelor de combustibil si tehnologiile hibride. Puterea unei astfel de unitati, formata din 370 de celule, este de 114 KW.
Daca este necesar, alimentarea de la celula de combustibil poate fi directionata direct catre motorul electric sau catre bateria de hidrura de nichel-metal de la bord. Aceasta este aceeasi tehnologie folosita in linia de masini hibride Prius. Motorul electric de pe puntea spate este capabil sa dezvolte o putere de 113 kW si un cuplu de 335 Nm. Este adevarat, acest lucru nu-i permite sa se laude cu caracteristici de mare viteza. De asemenea, pana la o suta de km/h Mirai 2021 accelereaza in 9 secunde.
Mirai 2021 se confrunta cu criza statiilor de alimentare
Deocamdata, nu este clar modul in care masina intentioneaza sa cucereasca piata auto intr-o retea nedezvoltata de alimentare cu hidrogen. Pana in prezent, situatia nu a fost grav schimbata nici macar intr-un fel de zona economica gratuita pentru eco-transport, anume statul american California, unde sunt in vigoare cele mai loiale legi din acest domeniu si unde numarul statiilor de realimentare cu hidrogen nu a crescut de la momentul in care Toyota Mirai a fost introdusa pentru prima data in public, in anul 2015. Exista doar 38 de astfel de statii. In plus, acestea sunt benzinarii din prima generatie, cu un aport de hidrogen de numai 150 de kilograme pe zi.
Cu toate acestea, Toyota spera ca in viitorul apropiat infrastructura se va dezvolta mult mai dinamic, noile tehnologii vor fi stapanite si rezervele de hidrogen in rezervoare vor creste pana la 500 de kilograme. Asta ar fi suficient pentru a alimenta 100 de modele Mirai pe zi. Desigur, lumea nu va sesiza acest lucru, dar acest demers poate da un nou impuls dezvoltarii industriei auto cu combustibil hidrogen.
In ceea ce priveste noua generatie Mirai 2021, modelul este de asteptat sa fie vandut incepand de anul viitor, pretul estimat al unei masini fiind de peste 60.000 de dolari.