Advertorialele sunt contrare publicitatii tipice care prezinta 90% reclame vizuale si abia cateva dintre cuvintele scrise. In schimb, advertorialele cauta sa semene cu paginile publicatiei in care apar, si sunt destinate pentru o lectura interesanta, divulgand o multitudine de informatii despre produsul sau serviciul pe care il promoveaza. Regula nr. 1 este de a captiva atentia cititorului. Pentru a obtine un advertorial de succes, incepeti cu ceea ce trebuie cunoscut de cititor.
Renunta la mesajele de vanzare
Cand totul este spus si facut, acesta este probabil cel mai important sfat pe care il puteti obtine cand scrieti un advertorial. Advertorialul tau – fie ca apare in presa tiparita sau in mediul online – este calul tau troian. Este posibil sa aveti o armata de mesaje de vanzare, dar publicul dvs. nu le va citi daca vad ca vin. Cititorii nu vor sa citeasca un anunt publicitar, vor sa citeasca un articol interesant.
Pentru a realiza acest lucru, trebuie sa creati un advertorial care are o legatura directa si logica cu produsul sau serviciul dvs. Daca vindeti un produs de curatare, un articol despre germenii nevazuti care se afla in casa dvs. poate functiona bine. Daca vindeti un instrument, scrieti aproximativ 10 proiecte simple Do-It-Yourself pe care oricine le poate gestiona. Un limbaj de vanzari explicit nu va converti mai multi oameni in clienti.
Puteti crea pe un blog advertoriale seo – creare-optimizare-site uimitor de bine scrise care captiveaza cititorul de la titlu pana la ultimul paragraf. Dar daca va deplasati deodata dintr-un limbaj editorial spre unul de vanzari, oamenii vor renunta sa citeasca mai departe.
Titlurile dau greutate
Deoarece obiectivul anuntului dvs. este de a arata mai mult ca un articol informativ, lasati jocurile vizuale si fotografiile scumpe sa iasa din compozitie. Titlul tau trebuie sa fie convingator, interesant si captivant. Ofera cititorilor ceva neasteptat, care ii provoaca sa citeasca articolul dvs. Succesul unui advertorial seo atarna de emotiile incercate in primele clipe de citire.
Implicati cititorul
Scriitorii se ratacesc adesea, preocupati prea mult de combinarea impreuna a mesajelor de vanzare necesare si de cercetarea anosta atunci cand cititorii doresc o reactie emotionala. Scopul dvs. este de a lua o perspectiva rece si de a le oferi un motiv pentru a apela, a vizita un site web sau a trimite un e-mail clientului. „Distractie, informare si vanzare” este mantra.
Cercetati contextul
Fiecare mare specialist in publicitate de-a lungul timpului, precum David Ogilvy, William Bernbach sau Alex Bogusky, stie importanta studiilor de marketing. Daca proiectati o reclama pentru un panou publicitar, studiati despre locatie si imprejurimi. Lucrati la un anunt tiparit? Trebuie sa cititi revista de la o coperta la cealalta. Acelasi lucru este valabil si pentru advertoriale seo. Advertorialul dvs. ar trebui sa vizeze cititorii blogului respectiv.
Un advertorial care apare in revista Maxim, de exemplu, va avea un ton complet diferit de cel din paginile Vogue, desi produsul sau serviciul pot fi exact la fel. Daca cunoasteti bine cititorii revistei, veti fi mai bine pregatiti sa scrieti un titlu si sa atrageti atentia, pentru a-i mentine interesati.
Utilizati chibzuit fotografiile si ilustratiile
Anumite advertoriale online folosesc excesiv fotografiile sau diagramele. Aceasta este o ocazie risipita pentru a interconecta mai mult despre povestea despre produsul dvs. Folositi continut vizual in mod judicios si inteligent. Utilizati doar imaginile vizuale daca acestea ajuta sa vindeti ideea si sa mutati povestea inainte. Uitati-va la un articol de ziar sau la o revista ca si cadru de referinta. Cu prea multe imagini, cuvintele nu au puterea de a construi o poveste si de a finaliza vanzarea produsului respectiv.